Învățământul mureșean, formare continuă prin CCD Mureș Invatamant
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 890 Vizualizări

Învățământul mureșean, formare continuă prin CCD Mureș

 

Rezultatele obținute la nivel județean și național în ceea ce privește concursul de ocupare a posturilor didactice, precum și ale examenului de definitivare în învățământ, au relevat faptul că formarea inițială a cadrelor didactice, în special în domeniul psihopedagogiei și metodicii este deficitară, potrivit celor afirmate de  prof. Cristiana Chira, director Casa Corpului Didactic (CCD) Mureș, în ședința colegiului prefectural desfășurate marți, 26 iulie. De asemenea, elevii, părinții și comunitățile locale solicită cadre didactice bine pregătite profesional, care să dețină competențe crescute, atât în specialitate, cât și în didactică. ”Astfel, coroborând legislația națională, cea europeană precum și necesitățile educaționale ale unei societăți bazate pe cunoaștere, dorim să evidențiem rolul esențial al casei corpului didactic în dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice și didactice auxiliare” a afirmat prof. Cristiana Chira.

În acest sens, în perioada 2011-2016, prin CCD Mureș s-au derulat programe de formare acreditate de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice (MENCS) și activități științifice, metodice și culturale, la care au participat 15047 de cadre didactice.

Cum se derulează programele de formare continuă

La începutul fiecărui an școlar, cadrele didactice completeză online chestionare privind analiza de nevoi, în același timp la nivelul fiecărei școli, responsabili cu formarea continuă realizează un sondaj privind nevoile educaționale ale cadrelor didactice și le raportează casei corpului didactic. Pe baza datelor culese CCD Mureș elaborează o analiză de nevoi, ce stă la baza întocmirii ofertei de formare pe anul școlar respectiv. În cazul în care nu există un program de formare pe o temă solicitată de cadrele didactice, începe etapa de elaborare și acreditare a programului. Această etapă este una din cele mai dificile etape din activitatea CCD. Ea presupune formarea unei echipe de profesori metodiști, inspectori școlari și profesori cu competențe în domeniul vizat, apoi echipa formată începe activitatea de documentare, realizarea programei analitice, selectarea formatorilor, elaborarea dosarului de acreditare și transmiterea spre MENCS. După emiterea ordinului MENCS de acreditare, începe etapa de derulare a programului care presupune organizare, selectarea grupului țintă, gestionarea derulării, evaluare, monitorizare și certificare. ”Pe lângă activitățile de formare continuă prin programe acrdetitate, derulăm programe avizte MENCS, precum și activități metodice, științifice și culturale. Toată activitatea instituției se desfășoară în scopul dezvoltării competențelor cadrelor didactice pentru susținerea și asigurarea calității educației, integrând activitatea noastră în legislația națională și europeană în ceea ce privește învățarea pe tot parcursul vieții” a concluzionat prof. Cristiana Chira.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE