Starea de bine a angajaților, avantaj competitiv pentru companii Business
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 266 Vizualizări

Starea de bine a angajaților, avantaj competitiv pentru companii

Anca Rus, Project Director Transylvania Area, Corporate Office Solutions, a prezentat în cadrul conferinței “Ce vor investitorii români și străini în 2017”, organizată de revista Transilvania Business, sub marca Transilvania Open 4 Business, la Hotel Grand, în 14 decembrie, un subiect de interes atât pentru angajatori cât și pentru angajați. “Starea de bine la locul de muncă” a fost tema pe care Project Directorul a dezvoltat-o punând accent pe avantajul competitiv pe care companiile îl pot avea dacă angajații, cea mai importantă resursă a unei organizații, lucrează un mediu care să îi ajute să își atingă potențialul maxim de creativitate și de performanță.

 

Sănătatea și starea de bine a oamenilor este în declin la nivel mondial, a punctat Anca Rus, Project Director Transylvania Area, Corporate Office Solutions. Potrivit concluziei unui sondaj realizat de Steelcase în America de Nord privind locul de muncă, aproximativ 37 % dintre angajați pierd până la 30 de minute pe zi confruntându-se cu un disconfort fizic. “Organizațiile au motive serioase să se îngrijoreze pentru astfel de date, care considerăm că au o legătură strânsă cu productivitatea scăzută, cu creativitatea diminuată și cu costurile mai ridicate pentru asistență medicală. (…) Aproximativ 300 de milioane de dolari se pierd anual din cauza mediilor stresante în care oamenii muncesc. Prin urmare, starea business-ului depinde de starea de sănătate a angajaților”, a prezentat Anca Rus.
Un studiu Gallup asupra oamenilor din 150 de țări a dezvăluit, a mai susținut speaker-ul, cinci elemente universale, interconectate: starea de bine în carieră, socială, financiară, fizică și a comunității. “Esențial este modul cum aceste cinci elemente interacționează. Cercetătorii au realizat că este extrem de benefic să ne gândim la starea de bine într-un mod holistic”, a mai subliniat aceasta.
De asemenea, studii recente au pus într-o nouă lumină relația dintre perioadele lungi de stat jos și problemele generale de sănătate, mai ales în condițiile în care, în medie, o persoană petrece 12 ore în mașină, la masă sau la birou. “Unele studii au arătat că oamenii petrec mai mult timp lucrând decât făcând orice altceva, chiar decât să doarmă. Aproximativ 50-70 % din timp, adulții îl petrec stând. Metabolismul încetinește, inclusiv fluxul nutrienților către creier, prin urmare vigilența este afectată și disconfortul fizic tot mai mare este o distragere și creează stres. Este esențial ca în mediile de birouri să se creeze oportunități pentru ca oamenii să stea cât mai puțin așezați, cât mai mult în picioare și să se miște mai mult”, a punctat Anca Rus.
În afară de timpul ridicat petrecut așezat, un alt factor iritant pentru angajați este zgomotul, cel mai distrugător fiind conversațiile celorlalți oameni, iar productivitatea acestora cauzată de zgomut poate scădea până la 66 %.
Importante pentru starea de bine sunt apoi conexiunile sociale. “Este vital să avem conexiuni neamenințătoare cu ceilalți pentru sănătate și colaborări sănătoase”, a arătat Project Directorul Transylvania Area.
Pentru a avea un mediu de lucru plăcut, angajatorii sunt sfătuiți să implice angajații în proiectarea spațiilor de la muncă.
“Există trei moduri de a alege și a controla prin proiectare la locul de muncă, prin oferirea unor palete de spații, un ecosistem de zone și de configurații interconectate care să asigure o serie de spații pentru diverse moduri de lucru, o paletă de posturi, o serie de soluții care încurajează oamenii care stau jos să se ridice, să se miște, cu suport pentru orice tehnologie pe care o aleg să o utilizeze și o paletă de prezențe, o serie de prezențe fizice și virtuale, fiecare concepută pentru a spori interacțiunea umană”, a conchis Anca Rus, care a prezentat, la finalul prezentării, și astfel de spații proiectate în București și Cluj-Napoca.
Ligia VORO

Photo credit: Cristina GÂNJ

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE