INTERVIU. Turismul natural, de aventură și cultural, promovat de Asociația Visit Mureş Business
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 556 Vizualizări

INTERVIU. Turismul natural, de aventură și cultural, promovat de Asociația Visit Mureş

Înfiinţată de puţin timp, cu scopul de a promova şi dezvolta turismul din judeţul Mureş, Asociaţia Visit Mureş va lansa în viitorul apropiat un site şi o aplicaţie menite să furnizeze informaţii complete despre oferta turistică a judeţului Mureş. În interviul următor, l-am invitat pe Szőcs Levente-Zsolt, managerul Asociaţiei Visit Mureş, să prezinte mai pe larg obiectivele şi proiectele ONG-ului responsabil de promovarea şi dezvoltarea turismului din judeţul Mureş.

Reporter: Care este obiectul de activitate al Asociației Visit Mureş?

Szőcs Levente-Zsolt: Asociația Visit Mureş este o organizație non-profit responsabilă pentru promovarea județului Mureş ca şi destinație turistică. Scopul său principal este evidențierea diverselor caracteristici ale județului, regiunilor sale din punct de vedere turistic pe piețele interne și externe. În același timp, am stabilit ca şi linii directoare a tuturor activităţilor noastre, pe termen mediu şi lung să ne străduim să colaborăm strâns cu cei din industria turismului și cu alţi parteneri strategici, in ideea de a construi un management comun al destinațiilor. Primul pas este dezvoltarea unei imagini comune de județ – marca Mureş – pentru a prezenta oferta turistică specifică regiunii ca un brand.

Rep.: Care este topul 3 de atracţii turistice ale județului, care pot fi atractive pentru un turist?

S.L.Z.: Deja în 2018 este destul de dificil să evidențiem doar câteva lucruri, deoarece există multe locații și valori atractive în județul Mureş. Din punctul de vedere al strategiei de dezvoltare a turismului, ne concentrăm asupra turismului cultural, turismului de sănătate, oferte de spa și wellness, gastronomiei și, bineînțeles, a posibilităților de „vacanță activă” și a călătoriilor de aventură, una dintre cele mai recente tendințe de pe piața turistică și pentru care caracteristicile naturale ale județului Mureş oferă de asemenea oportunități excelente. În orice caz, sustenabilitatea înseamnă asigurarea perspectivei pe termen lung a turismului în judeţ. Pentru a realiza acest lucru, ca şi un principiu al activităţii noastre, ne propunem să promovăm călătoriile, vacanţele, excursiile de agrement, în care elementele turismului natural, de aventură și cultural pot fi strâns legate între ele și pot fi atractive pentru diferite grupuri țintă.

Rep.: Sunt oferte suficiente pentru cazare de calitate? Din punct de vedere a gastronomiei ce putem spune despre judeţul Mureş?

S.L.Z.: Nu cred că ar fi suficient ce se găseşte momentan în judeţ, dar aceasta este în esență o problemă de piață, determinată de ofertă şi cerere. După părerea mea, mai mult calitatea scăzută și lipsa diversităţii serviciilor, ori lipsa unor caracteristici specifice sunt momentan nişte factori determinanţi în privinţa ofertelor hoteliere. La nivel județean putem menționa Sovata, ca şi exemplu pozitiv în ceea ce privește fluxul cantităţii şi calităţii ofertelor de cazare și pot spune că este în continuă dezvoltare bazată pe evoluţia cererii. Gastronomia este tema mea preferată, dar, din păcate, județul nu prezintă performanțe remarcabile pentru moment. Există câteva restaurante de etalon și o viziune pozitivă dar realistă în același timp, şi avem o mulțime de ingrediente, alimente tradiţionale – deci pot spune că, de fapt, educația de calitate și cunoașterea tehnologiilor moderne reprezintă deficiența noastră de bază. Însă pe termen lung, în domeniul gastronomiei, se află probabil cel mai mare potențial de explorare a regiunii.

Rep.: Cu ce metode încearcă Asociaţia Visit Mureş să atragă turiști în județ?

S.L.Z.: Înainte de toate prin prezenţa în lumea virtuală cu propriul portal – o pagină web și o aplicație. Comunicarea de marketing online este o parte foarte importantă, care nu poate lipsi din activitatea asociației noastre. În prezent lucrăm la dezvoltarea unui site web și o aplicație menită să prezinte valorile județului din perspectiva turismului. În același timp, realizăm filme, spoturi video, care prezintă destinațiile și frumusețea regiunii noastre, cu scopul de a transmite şi în acest fel mesajul comprimat – „Vizit Mureş!”. În luna noiembrie, vom activa site-ul nostru visit-mures.com și, până la sfârșitul anului, propria noastră aplicație va fi finalizată și disponibilă pentru descărcare.

Totodată, lucrăm la dezvoltarea diferitelor parteneriate din sectorul public și privat, consider că şi aceste colaborări reprezintă instrumente strategice, care trebuie să fie proiectate și exploatate pentru a atinge viziunea colectivă a destinației. De asemenea, organizăm vizite de studiu, așa-numitele Study Tour-uri, în cadrul căreia prezentăm judeţul Mureş pentru specialişti din domeniu sau jurnalişti, care la rândul lor promovează şi vând destinaţia şi serviciile oferite de aceştia. Anul acesta urmează să participăm şi la Romexpo, la Târgul de Turism din Bucureşti.

Rep.: Aveți planuri, idei pentru a stimula şi turismul intra-județean sau județele limitrofe?

S.L.Z.: Printre planurile noastre se numără pregătirea strategiei de dezvoltare a turismului în anul 2019 cu ajutorul unor experți, pe care o vom scoate la dezbatere publică, deoarece este important să luăm în considerare și părerile reprezentanţilor turisitice locali. Suntem conștienți de faptul că Bucureştiul, respectiv centrele urbane mari, reprezintă o piață turistică cu un mare potențial. De asemenea, dorim să contribuim la promovarea turismului de conferințe şi evenimente, profitând de existența unor centre medicale de prestigiu.

Turismul medical și terapeutic este la fel în continuă creştere, motiv pentru care considerăm că aspectele specifice a destinaţiilor ca şi Sângeorgiu de Mureş, Sovata trebuie să fie mai vizibile pentru turişti din străinătate, care reflectă un alt potențial uriaș.

În ceea ce priveşte oraşele Târgu-Mureş şi Sighişoara, scopul este promovarea patrimoniului cultural și arhitectural, iar în cele din urmă, profitând de zonele apropiate, de exemplu Valea Nirajului sau Valea Târnavei, am oferi excursii pe trasee turistice pentru iubitorii de ciclism. Pentru cei pasionaţi de drumeţii, alpinism sau schi există multe trasee montane mapate în valea Gurghiului și de-a lungul Mureșului de Sus.

Rep.: Care sunt cele mai mari obstacole pentru turişti, lipsa de informaţii sau transportul?

S.L.Z.: Din păcate, furnizorii, operatorii de turism – cu excepția agenților de voiaj – investesc destul de puţin în dezvoltarea marketingului online faţă de piaţa internațională. În cadrul unui management al destinației unificat, dorim să exploatăm oportunitățile online, deoarece lipsa de informații reprezintă un obstacol real şi în calea turismului.

În cea mai mare parte, lumea dispozitivelor inteligente cucereşte spațiul, însă informațiile relevante și imaginile optimizate sunt foarte limitate. Trebuie să ținem pasul cu nevoile diferitelor generații. Suntem încrezători că şi infrastructura ne va ajuta, deoarece numărul zborurilor este în creștere la aeroportul din Târgu-Mureș, autostrada urmează să fie finalizată în curând și calitatea drumurilor judeţene este la fel îmbunătățită în mod continuu.

A consemnat Alex TOTH

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE