S-a desemnat consultantul pentru modernizarea căii ferate Brașov – Sighișoara Business
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 355 Vizualizări

S-a desemnat consultantul pentru modernizarea căii ferate Brașov – Sighișoara

Potrivit paginii web www.clubferoviar.ro, CFR a desemnat asocierea TPF Inginerie – ISPCF – Baincons Impex SRL, ca fiind câștigătoarea licitației de consultanță pentru modernizarea liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara, iar contractul a fost împărțit în două părți, după cum urmează: loturile 1 și 3, Brașov – Apața și Cața – Sighișoara cu o valoare de 28,33 de milioane de lei și Apața – Cața cu valoarea de 20,89 de milioane de lei.

,,Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime totală de 86 de kilometri, este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar obiectivul general al contractului este dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 kilometri/oră, pentru trenurile de călători și 120 kilometri/oră pentru cele de marfă. Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii CF, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalații electrice, instalații sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului”, informează sursa menționată.

Pentru secțiunea Apața – Cața contractul încă nu a fost semnat, dar valoarea estimată este de 2,86 miliarde de lei, sursa de finanțare fiind asigurată în proporție de 81,74% de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și 18,26% de la bugetul de stat. Această subsecțiune se află pe axa prioritară TEN-T 22, coridorul Rin – Dunăre, ramura nordică – Nürnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Brașov – București – Constanța, iar modernizarea acesteia contribuie la promovarea mobilității sustenabile pe secțiunea frontieră maghiară, prin creșterea vitezei de circulație la 160 kilometri/oră, reducerea duratei de transport, creșterea siguranței feroviare, facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, introducerea sistemelor moderne de semnalizare și de management al traficului și îmbunătățirea gradului de confort oferit călătorilor în stațiile de cale ferată.

Andreea ȚIȚIU

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE