Sute de angajaţi Azo, preluaţi de Moldocor, Tiab, Via Terra Spedition şi JCR Business
  • alex.toth
  • 0 comentarii
  • 2564 Vizualizări

Sute de angajaţi Azo, preluaţi de Moldocor, Tiab, Via Terra Spedition şi JCR

300 din cei 2.600 de angajaţi ai combinatului Azomureş din Târgu-Mureş au fost externalizaţi, din 2013 până în prezent, către diverse companii din ţară. Potrivit sindicaliştilor, numărul personalului externalizat se va dubla începând cu data de 1 aprilie 2014. Principalii angajatori ai celor aproximativ 600 de muncitori externalizaţi care îşi desfăşoară activitatea în cadrul celui mai mare producător de îngrăşăminte chimice din România sunt Via Terra Spedition Cluj Napoca, Moldocor Piatra Neamţ, Tiab Bucureşti şi JCR Christof Consulting Brazii de Sus. În anul 2012, cele patru companii au raportat următorii indicatori de performanţă: afaceri de 404,3 milioane lei, profit de 10,2 milioane lei şi peste 1.600 de salariaţi.

300 de contracte de muncă, cesionate

Purtătorul de cuvânt al combinatului Azomureş, Ovidiu Maior, a explicat că procesul de externalizare a personalului a demarat în anul 2013 prin reorganizarea activităţii din cadrul secţiei de căi ferate industriale. “Activitatea realizată până atunci de angajaţi ai Azomureş a fost preluată de Via Terra Spedition din Cluj Napoca, companie ce a preluat întreg colectivul de angajaţi”, a declarat, pentru cotidianul Zi de Zi, Ovidiu Maior. “În ultimele luni au fost semnate contracte de externalizare pentru secţiile Reparaţii Mecanice, Electroenergetică, Hidroenergetică, Termoenergetică, serviciul Coordonare Urmărire Construcţii şi Atelierul Proiectare cu trei companii cu experienţă în fiecare domeniu în parte. Este vorba de 300 de angajaţi ale căror contracte individuale de muncă au fost cesionate către firmele partenere, cu respectarea contractului colectiv de muncă semnat la nivelul Azomureş”, a completat Ovidiu Maior.

Alte externalizări, în analiză

Potrivit acestuia, procesul de externalizare a angajaţilor va continua cu alte departamente, însă doar după o analiză prealabilă. “Decizia cu privire la externalizarea unor servicii din cadrul Azomureş are la bază eficientizarea activităţilor de mentenanţă şi profesionalizarea angajaţilor de pe platforma de producere a îngrăşămintelor. În continuare sunt analizate departamentele care vor mai intra în procesul de externalizare, o decizie finală urmând să fie luată abia după realizarea analizei”, a subliniat Ovidiu Maior.

Vânzările pe piaţa românească, în creştere

În exerciţiul financiar 2013, volumul de îngrăşăminte livrate pe piaţa autohtonă a crescut cu 25 de procente comparativ cu anul 2012. “În ceea ce priveşte cifrele pentru anul 2013 s-a reuşit creşterea volumelor de îngrăşăminte livrate pe piaţa românească, parte din strategia anunţată de noul acţionar odată cu preluarea companiei în 2012. Astfel, Azomureş a livrat în 2013 aproximativ 520.000 de tone de îngrăşăminte, cu 25% mai mult decât în 2012. Diferenţa până la 1,18 milioane tone a fost exportată în ţările în care Azomureş a livrat şi în ultimii ani. În paralel se află în executare planul de investiţii anuntat, de peste 200 de milioane de euro, ce are ca termen de finalizare sfârşitul anului 2015. S-a reuşit păstrarea unui număr constant de angajaţi care lucrează pe platforma Azomureş, aproximativ 2.600 de persoane”, a punctat Ovidiu Maior.

Sindicaliştii, împotriva externalizării

Liderul Sindicatului Alternativa 2002, Mariana Dăndărău, a declarat că poziţia sindicaliştilor vis a vis de externalizarea personalului rămâne aceeaşi, şi anume împotrivă. “Poziţia sindicatului rămâne aceeaşi, şi anume că nu acesta era momentul şi nici prioritatea Azomureşului deoarece externalizarea va duce la creşterea costurilor care în final va însemna falimentarea societăţii. Aceasta a fost părerea noastră, de aceea am şi pichetat Prefectura, am fost şi la Bucureşti, am făcut memorii în sensul acesta şi lucrurile cum au decurs până acum ne-au arătat că se întâmplă chiar acest lucru: cresc cheltuielile, încă lucrurile nu sunt aşezate. Cred că important pentru noi erau investiţiile care trebuiau făcute şi după aceea externalizarea, şi nu invers”, a afirmat Mariana Dăndărău.

600 de externalizări, din 1 aprilie

Reprezentanta sindicaliştilor a dezvăluit şi numele câtorva companii către care s-au făcut externalizările de personal. “Către Moldocor s-au externalizat mecanicii. În ce priveşte căile ferate uzinale, externalizarea s-a făcut către Via Terra Spedition, o societate din Cluj. A fost prima externalizare. A fost apoi ce înseamnă întreţinerea electro către firma Tiab, din 1 aprilie, şi ATM către SC Spoting, ambele fiind membre ale Grupului Vinci. Compania JCR e din Ploieşti, pentru mecanici. La noi s-au externalizat mai mulţi. Mecanicii s-au externalizat către Moldocor, pe ce înseamnă static, şi dinamicile şi o parte din statice spre JCR. Până în acest moment sunt aproximativ 600 de persoane, cu tot cu electro, cu tot cu cei externalizaţi din aprilie. Deja muncitorii au primit notificările”, a menţionat Mariana Dăndărău.

Negocieri dure cu noii angajatori

De asemenea, preşedintele Sindicatului Alternativa 2002 a precizat că sindicaliştii au purtat negocieri cu firmele care au preluat angajaţii. “În afară de faptul că noi ne-am opus acestor externalizări cât am putut, cu firmele care au preluat – noi am înţeles că ele nu au nicio vină, dacă nu erau ele erau altcineva – am încheiat protocol astfel încât un an de zile salariaţii să nu poată fi concediaţi pentru motive ce nu ţin de persoana lor, deci să nu se poată face restructurări, să nu poată fi mutaţi din Azomureş pentru că firmele fiind din altă parte poate asta aveau de gând. La unele firme am negociat că atâta timp cât operează în Azomureş vor acorda cel puţin aceleaşi drepturi salariaţilor cu ale salariaţiilor proprii, că anual vom rediscuta acest aspect, al menţinerii drepturilor salariale. Asta am făcut cu fiecare firmă”, a subliniat Mariana Dăndărău.

Moldocor SA Piatra Neamţ îşi desfăşoară activitatea din decembrie 1990 în domeniul lucrărilor speciale de construcţii şi are trei administratori: Pantelimon Roşu, Valentin Spita şi Mihai Bătrânu.

An           Cifră de afaceri           Profit           Angajaţi
2012         56.783.959 lei     4.405.925 lei      296
2011         55.875.694 lei      3.621.407 lei      348
2010         69.836.961 lei     4.782.905 lei      333
2009         66.508.767 lei     5.465.831 lei      303
2008         72.596.715 lei      9.212.772 lei      311
(Sursa: www.listafirme.ro)

JCR Christof Consulting SRL s-a înfiinţat în decembrie 2007, are ca obiect de activitate activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică legată de aceasta şi este subsidiara companiei austriece Christof Holding AG. De asemenea, societatea cu sediul în localitatea prahoveană Brazii de Sus este administrată de neamţul Wolfgang Koch şi austriacul Franz Kitting Muhr.

An          Cifră de afaceri             Profit          Angajaţi
2012         189.460.571 lei      3.432.064 lei       450
2011           69.832.192 lei      1.563.937 lei        288
2010          116.063.811 lei      1.986.187 lei        352
2009           74.213.344 lei      1.672.426 lei       420
2008           98.083.795 lei    17.965.486 lei      348
(Sursa: www.listafirme.ro)

Via Terra Spedition SRL Cluj Napoca s-a înfiinţat în iunie 2001, are ca obiect de activitate transporturi de marfă pe cale ferată şi are un acţionar unic, în persoana lui Iulian Gaga.

Anul     Cifra de afaceri               Profit       Angajaţi
2012         13.447.689 lei        214.841 lei        175
2011         12.918.514 lei        504.682 lei        154
2010         11.827.298 lei      1.381.011 lei        148
2009         15.116.845 lei      1.369.878 lei       142
2008         17.604.835 lei        942.564 lei       124
(Sursa: www.listafirme.ro)

Tiab SA Bucureşti datează din 15 aprilie 1991, prestează activităţi în domeniul lucrărilor de instalaţii electrice, este membră a grupului francez Vinci Energies şi are cinci administratori, cetăţenii români Petre Dănău, Liviu Florea şi cetăţenii francezi Bertrand Rinuy, Eric Devigne şi Bernard Latour.

Anul     Cifră de afaceri               Profit          Angajaţi
2012       144.671.204 lei      2.156.173 lei            707
2011       157.727.641 lei       1.287.615 lei            695
2010       121.280.413 lei         615.827 lei           676
2009       132.919.380 lei        693.025 lei           845
2008       130.974.303 lei        915.102 lei         1.136
(Sursa: www.listafirme.ro)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Citește și:

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE