Noutăţi la înregistrarea şi funcţionarea PFA-urilor Business
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 292 Vizualizări

Noutăţi la înregistrarea şi funcţionarea PFA-urilor

Începând cu data de 16 ianuarie 2017, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 182/2016 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, se modifică modul de înregistrare şi de funcţionare a persoanelor fizice autorizate (PFA), întreprinderilor individuale (II) şi întreprinderilor familiale (IF).

Ce se modifică

Potrivit unui comunicat remis cotidianului Zi de Zi de Biroul de Comunicare şi Relaţii Internaţionale al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, principalele amendamente vizează numărul maxim de angajaţi şi numărul activităţilor pe care PFA/II le pot avea în obiectul de activitate, astfel: “PFA poate avea în obiectul de activitate cel mult 5 clase de activităţi prevăzute de codul CAEN”, în timp ce “întreprinderea individuală poate avea în obiectul de activitate cel mult 10 clase de activităţi prevăzute de codul CAEN”.

În ceea ce priveşte numărul de angajaţi, “PFA poate desfăşura activităţile pentru care este autorizată singură sau împreună cu cel mult 3 persoane angajate de aceasta, în calitate de angajator cu contract individual de muncă încheiat şi înregistrat în condiţiile legii”, iar “întreprinderea individuală poate angaja cel mult 8 salariaţi, terţe persoane, cu contract individual de muncă încheiat şi înregistrat în condiţiile legii şi poate stabili relaţii contractuale, în condiţiile legii”.

Termen de graţie de doi ani

De asemenea, actul normativ cuprinde un articol nou referitor la studenţii care sunt scutiţi de la plata taxelor pentru operaţiunile de înregistrare şi autorizare a unui PFA sau a unei întreprinderi individuale prin Oficiile Registrului Comerţului de pe lângă Tribunale, precum şi de la plata tarifelor pentru serviciile de asistenţă prestate de aceste Oficii.

Reprezentanţii Oficiului Naţional al Registrului Comerţului mai precizează că în termen de doi ani de la intrarea în vigoare a Legii, persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale al căror număr de activităţi incluse în obiectul de activitate este mai mare decât cel prevăzut mai sus, trebuie să solicite Oficiului Registrului Comerţului competent modificarea în mod corespunzător a menţiunilor din registrul comerţului referitoare la obiectul de activitate.

Astfel, în termen de 60 de zile de la împlinirea celor doi ani, Oficiul Registrului Comerţului „radiază din oficiu persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale care nu au operat modificările impuse de legislaţia în vigoare.”

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE