Share

Home / Sanatate / Studiu interesant despre cofeină. Când nu-și mai face efectul

Studiu interesant despre cofeină. Când nu-și mai face efectul

Un nou studiu arată că în cazul persoanelor care dorm 5 ore pe noapte, cofeina nu mai îmbunătăţeşte vigilenţa sau performanţele cognitive după a treia noapte lipsită de un somn corespunzător. Rezultatele studiului arată că în comparaţie cu un placebo, cofeina poate îmbunătăţi semnificativ performanţele la testele de vigilenţă care măsoară nivelul abilităţilor psiho – motorii (timp de reacţie, coordonare senzoriomotorie, autocontrol, capacitate de învăţare motorie, rezistenţa la factori perturbatori, nivel global de performanţă) în primele 2 zile, dar nu şi în cazul a trei nopţi consecutive de somn insuficient, potrivit Mediafax care citează CSID.
Studiul a fost publicat în revista SLEEP şi a fost prezentat şi în cadrul unei conferinţe aniversare a Societăţii de Somnologie care a avut loc la Denver, luna aceasta.
Studiul a analizat 48 de subiecţi sănătoşi care au luat parte la un studiu dublu orb, randomizat şi controlat placebo. Somnul a fost restricţionat la 5 ore pentru o perioadă de cinci zile. Participanţilor li s-a administrat fie o doză de 200 mg de cofeină, fie un placebo de două ori pe zi. Subiecţii au fost supuşi unor teste cognitive în fiecare oră în perioada în care erau treji.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

CAS Mureș, personal insuficient pentru volumul mare de muncă

La nivelul Casei Județene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Mureș, în special în cadrul a …

Share
Share