La Leonardo cad flecurile Business
  • admin
  • 0 comentarii
  • 194 Vizualizări

La Leonardo cad flecurile

9_deschidere.jpgRăzboiul preţurilor încălţămintei

Două dintre cele mai mari magazine de pantofi din Târgu Mureş, “Leonardo” şi “Benvenuti”, au la origini aceeaşi firmă. Unul dintre cei doi asociaţi ai firmei Leonardo iese din afaceri şi se lansează pe cont propriu. Mărul discordiei a fost preţul. Dan Pavel, asociatul care s-a retras din afacere şi a înfiinţat “Benvenuti”, dorea clienţi mai bogaţi.

Cei 15 ani de veşnică tranziţie în care se află România a reuşit să-i încarce pe români cu doze mari de scepticism. Şi nici nu s-ar putea altfel, doar “trecutul” îmbrăcat în haine de sărbătoare are pretenţia că ar reprezenta noutatea. Trist este că la fel se pune problema şi în economie. Ne cam lipseşte originalitatea. La mijlocul anului trecut, în Târgu Mureş s-a deschis, cu surle şi trâmbiţe, un nou magazin de pantofi, “Benvenuti”. Având în vedere că piaţa de profil din oraş nu abundă în oferte, lansarea a fost întâmpinată cum se cuvine de târgumureşeni. Din păcate, noul magazin este doar “schimbarea la faţă” a jumătăţii de la Leonardo, adică un fost asociat, nemulţumit de marketingul societăţii la care avea acţiuni. Dan Pavel, unul dintre asociatii principali ai firmei “Leonardo”, a decis să iasă din afacere şi să se lanseze pe cont propriu. Pe scurt, aceleaşi idei, cu aceiaşi oameni, sub o siglă nouă. Până la urmă, acestea sunt afacerile româneşti, se schimbă doar siglele, oamenii râmân aceiaşi.

Cine e “Leonardo”?

Afacerea “Leonardo” a început în anii ’90, cu un magazin de pantofi deschis în Oradea. Cei care au pus bazele acestei firme au fost asociaţii Florin Panea şi Dan Pavel. În cei 10 ani de existenţă, “Leonardo” a ajuns să deţină zeci de unităţi în ţară şi în Ungaria, devenind una dintre cele mai cunoscute firme din România care desfăşoară activităţi de distribuţie a încălţămintei. Pentru că în ce priveşte oferta piaţa românească este deficitară, se pare că nu a fost nevoie de calitate pentru a se impune. Dacă vorbim despre oferta magazinului, ale cărui preţuri se adresează clienţilor cu venituri medii şi peste medie, la capitolul calitate nu străluceşte. Însă dacă veţi crede că lipsa calităţii a fost mărul discordiei între cei doi asociaţi, vă înşelaţi.

Motivul

Una dintre principalele divergenţe a fost categoria de public la care se adresau magazinele. Dan Pavel dorea să se adreseze în continuare clienţilor cu venituri mari (cui îi pasă de calitate?, doar profitul contează), în timp ce asociatul său, Florin Panea, cocheta cu un public cu venituri mai mici, aşa, mai pentru români. Deoarece nu au putut ajunge la o soluţie de comun acord, Pavel s-a retras din afacere, dar a rămas în domeniul comerţului şi a înfiinţat o nouă firmă. Cu această ocazie a lansat şi două branduri “Enzo Bertini”, care se adreseaza clienţilor cu venituri mari şi “Benvenuti”, care se adresează celor cu venituri medii. “Benvenuti” Târgu Mureş este unul dintre primele magazine deschise în ţară. În afară de o nouă denumire, rămâne în substrat aceeaşi idee care a stat la baza formării reţelei “Leonardo”. Nu are rost să ne amăgim. Aşa cum ne-am obişnuit de la vechiul magazin, doar preţurile sunt occidentale. Din câte se pare, singurul atu al ambelor magazine este “imaginea”. Ce câştigă târgumureşenii? Mai avem un magazin în oraş, a cărui politică este practicarea unor preţuri mari. Păi ce sens mai are concurenţa, când preţul este încă de la început un factor important? Dar cui îi pasă de simplul consumator? Dacă ar fi să analizam politica noii firme, să ne gândim la târgumureşeanul de rând care trăieşte din salariul minim pe economie …

Perdantul Leonardo

Societatea Leonardo SRL s-a înfiinţat în 1994, în Oradea. În cei zece ani de activitate, firma a reuşit să se extindă, iar în prezent are deschise 68 de magazine în România şi 12 în Ungaria. Primul magazin de pantofi a fost deschis în Oradea, în 1996. Pe parcurs, firma s-a dezvoltat şi a ajuns să includă pe lângă lanţul de magazine şi două firme specializate în producţia de mobilier, una de încălţăminte şi una de comerţ. Are peste 800 de angajaţi şi o cifră de afaceri de aproximativ 32 de milioane de euro. După retragerea din afacere a asociatului Dan Pavel, Florin Pantea deţine pachetul majoritar de 51%. Strategia firmei a fost transformarea magazinelor în “supermarket de pantofi”, cu spaţii de dimensiuni mari şi pantofi pentru toate buzunarele.
Mihaela MIHALEA

“Nu am ce să vă spun. Nu pot să comentez ceea ce s-a întâmplat la nivel de conducere, nu mă priveşte. Cei de la Benvenuti se adresează unui alt segment de piaţă. Produsele lor sunt mai scumpe, pentru oameni cu bani. E posibil să reziste pe piaţă. Este loc pentru toată lumea. Vânzările noastre nu au scăzut în ultima perioadă”, Teodora Ştefuţă, şef magazin Leonardo

“Eu nu comentez, şeful meu e acum la Oradea. Mai avem magazine şi în alte oraşe. Produsele noastre nu sunt mai scumpe decât cele de la Leonardo, dar sunt mai de calitate. Cred că asta e cea mai mare diferenţă”, Anda Giurgiu, şef magazin Benvenuti

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Citește și:

Recomandari







Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE